Ακόμη και μετά από δεκαετίες στην βιομηχανία του gaming, η Nintendo φαίνεται να βρίσκεται σε αρκετά καλό επίπεδο αυτή τη στιγμή. Το Switch συνεχίζει να πουλάει καλά μετά από 7 χρόνια στην αγορά, το The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom επαινείται σχεδόν παγκοσμίως ως ένα από τα μεγαλύτερα παιχνίδια που έγιναν ποτέ, ενώ το The Super Mario Bros Wonder. ήταν μια τεράστια επιτυχία που άφησε ιστορία. Είναι σαν ό,τι αγγίζει η Nintendo να μετατρέπεται σε χρυσό. Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Αυτά είναι μερικά facts που πιθανότατα δεν γνωρίζατε ποτέ για το NES.
1. Η κονσόλα επρόκειτο αρχικά να διανεμηθεί από την Atari στις ΗΠΑ
Στις αρχές της δεκαετίας του ‘80, η αγορά βιντεοπαιχνιδιών βρισκόταν σε χάος. Η Atari κυριάρχησε στην αγορά οικιακών κονσολών, αλλά είχε αποθαρρύνει τους καταναλωτές πλημμυρίζοντας τα καταστήματα με πάρα πολλά κακά παιχνίδια. Σύντομα, οι συνολικές πωλήσεις μειώθηκαν πολύ. Η Nintendo είχε μόλις ξεκινήσει το Famicom στην Ιαπωνία το 1983, αλλά οι πρώτες πωλήσεις ήταν αργές, οπότε η εταιρεία κοίταξε να συνεργαστεί με την Atari για να ξεκινήσει τη νέα της κονσόλα.
Σύμφωνα με αυτή τη συμφωνία, η Atari θα είχε κυκλοφορήσει έναν οικιακό υπολογιστή που ονομάζεται Nintendo Advanced Video Gaming System που θα περιλάμβανε πληκτρολόγιο και συσκευή εγγραφής δεδομένων κασέτας. Αλλά καθώς η συμφωνία πλησίαζε στην ολοκλήρωσή της, τα στελέχη της Atari είδαν στην CES 1983 ότι ο ανταγωνιστής της, Coleco, παρουσίαζε το παιχνίδι Donkey Kong της Nintendo στον νέο οικιακό υπολογιστή Adam. Η Atari σκέφτηκε ότι η Nintendo είχε αποχωρήσει από το συμβόλαιο, αν και η Nintendo δεν γνώριζε καν για την επίδειξη της Coleco. Αλλά μόλις ξεκαθαρίστηκε η παρεξήγηση, ο διευθύνων σύμβουλος της Atari αναγκάστηκε να αποχωρήσει και η συμφωνία κατέρρευσε. Οι πωλήσεις του Famicom άρχισαν επίσης να αυξάνονται στην Ιαπωνία, οπότε η Nintendo αποφάσισε να προχωρήσει μόνη της για την κυκλοφορία του NES στις ΗΠΑ το 1985.
2. Το NES αρχικά επικοινωνήθηκε στην αγορά ως παιχνίδι και όχι ως κονσόλα
Μετά την κατάρρευση της πιθανής συμφωνίας της Atari το 1983, η Nintendo επαναπροσδιόρισε το Nintendo Advanced Video Gaming System στο NES που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε σήμερα. Το πρόβλημα ήταν ότι το 1985 οι λιανοπωλητές εξακολουθούσαν να βλέπουν τα βιντεοπαιχνίδια ως τοξικά. Δεν ήθελαν κανένα μέρος μιας άλλης κονσόλας που θα καθόταν στα ράφια των καταστημάτων απούλητο.
Η λύση της Nintendo ήταν να αποφύγει σχεδόν οτιδήποτε θα θύμιζε στους ανθρώπους μια κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών, γι ‘αυτό και το νέο της σύστημα αναφέρθηκε ως «σύστημα ψυχαγωγίας». Τα πάντα σχετικά με το NES προορίζονταν να είναι όσο το δυνατόν πιο παιχνιδιάρικα για να αποφευχθεί οποιαδήποτε συσχέτιση με την τότε επίφοβη ετικέτα βιντεοπαιχνιδιών.
3. Τα πολλά περίεργα περιφερειακά
Ακόμη και όταν έγινε σαφές ότι οι καταναλωτές ήθελαν να παίζουν καλά βιντεοπαιχνίδια και όχι μόνο να έχουν ένα παιχνίδι συνδεδεμένο με την τηλεόρασή τους, η Nintendo και άλλες εταιρείες, συνέχισαν να κυκλοφορούν περιφερειακά αμφιβόλου αξίας. Για παράδειγμα, ορισμένες εκδόσεις του NES συνδυάστηκαν με το power pad: ένα πατάκι δαπέδου με 12 αισθητήρες πίεσης που χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό για παιχνίδια στίβου και άσκησης.
Αν και το NES Zapper το αγαπήσαμε όλοι, ειδικά όσοι αφιερώσαμε δεκάδες ώρες στο παιχνίδι pack-in Duck Hunt.
Ακόμη, υπήρχαν παιχνίδια ήταν επίσης πλήρως playable με το ακουστικό LaserScope που δημιουργήθηκε από την Konami. Υποτίθεται ότι θα έριχνε έναν πυροβολισμό κάθε φορά που λέγατε “Φωτιά!” αλλά δεν γνωρίζω αν λειτουργούσε όντως αυτό το περιφερειακό και ιδίως αν ήρθε στην Ελλάδα.

Μην ξεχνάμε το περίφημο Power Glove που φαινόταν πολύ ωραίο εκείνη την εποχή, αλλά ήταν τόσο κακώς σχεδιασμένο που ήταν βασικά αδύνατο να παίξετε πραγματικά τα περισσότερα παιχνίδια σε αυτό.
4. Το Super Mario Bros. εξακολουθεί να είναι το 7ο βιντεοπαιχνίδι με τις καλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών
Μέχρι σήμερα, το Super Mario Bros. έχει πουλήσει περίπου 58 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως. Για να είμαστε δίκαιοι, μέρος αυτής της επιτυχίας οφείλεται στο γεγονός ότι έγινε ένας τίτλος pack-in με τα περισσότερα μοντέλα NES και διάφορες επανακυκλοφορίες με την πάροδο των ετών αύξησαν μόνο αυτές τις πωλήσεις. Ακόμα κι έτσι, αυτός είναι ένας αριθμός αξιοθαύμαστος!
5. Τα δημοφιλή παιχνίδια NES ήταν συχνά δύσκολο να βρεθούν λόγω ελλείψεων τσιπ
Ενώ η ψηφιακή διανομή έχει τους επικριτές της, ένα μεγάλο πλεονέκτημά της είναι ότι ποτέ δεν θα βρεθούμε σε ανάλογες φάσεις!
Στη δεκαετία του ‘80, όταν η Nintendo κυριάρχησε στην αγορά και όλα τα παιχνίδια κυκλοφόρησαν σε κασέτες, μπορεί να υπάρχουν μερικοί μήνες όπου απλά δεν μπορούσατε να βρείτε ένα κατάστημα που να έχει ακόμη και τα πιο δημοφιλή παιχνίδια όπως το The Legend of Zelda ή το Super Mario Bros. 2.