Η Bloober Team με το Silent Hill 2 Remake, έκανε πραγματικά το θαύμα της παραδίδοντας ένα εξαιρετικό remake!
To project ήταν δύσκολο. Η Bloober Team έπρεπε να σηκώσει στις πλάτες τις το βαρύ όνομα του Silent Hill 2 και να το ξαναχτίσει από την αρχή για το PlayStation 5 και το PC. Πρόκειται για ένα παιχνίδι – ορόσημο για το gaming, με δημιουργούς που έχουν γράψει το όνομά τους με χρυσά γράμματα στην ιστορία του μέσου και φυσικά, πάνω από όλα είναι το αριστουργηματικό σενάριο και storytelling του παιχνιδιού. Δύσκολο το εγχείρημα και στην αρχή φαινόταν ακατόρθωτο. Τελικά, διαψευστήκαμε. Ευτυχώς.
Το παιχνίδι είναι ανανεωμένο και φρέσκο, τα γραφικά έχουν επικαιροποιηθεί, η main ιστορία έχει μείνει άθικτη φυσικά, ωστόσο υπάρχουν μερικές νέες πινελιές στον κάθε χαρακτήρα, οι οποίες προσδίδουν ενδιαφέρον και δεν χαλάνε το συνολικό αποτέλεσμα.
Είναι το remake καλύτερο από το αρχικό; Αυτή είναι μια ερώτηση δύσκολη να την απαντήσει κανείς. Προσωπικά, τη θεωρώ αχρείαστη.
Silent Hill 2 Remake: Πώς θα λύσεις το Jukebox Puzzle στο Neely’s Bar
Το αρχικό παιχνίδι έχει γεράσει αρκετά καλά και σίγουρα υπάρχει μια μερίδα fan που προτιμούν την εμφάνιση και την αίσθησή του. Σίγουρα, η νοσταλγία αυτών των θαυμαστών είναι αρκετά έντονη. Παρόλα αυτά, αν και το remake προσφέρει πολλά νέα χαρακτηριστικά, η Bloober Team έκανε μια εμφανή προσπάθεια να διατηρήσει και να ενισχύσει τα δυνατά σημεία του πρωτότυπου. Με αυτό στο μυαλό, ας εξετάσουμε τι αλλαγές έχει φέρει το remake του Silent Hill 2 στην αίσθηση του προκατόχου του και αν αυτές βοηθούν ή δυσχεραίνουν το παιχνίδι στο να κατακτήσει τη θέση του κλασικού παιχνιδιού.
Η αλλαγή στην κάμερα
Ένα από τα πιο μεταμορφωτικά νέα χαρακτηριστικά στο remake του Silent Hill 2 είναι η απόρριψη της παραδοσιακής ημι-σταθερής κάμερας υπέρ μιας third-person over-the-shoulder, που θυμίζει τίτλους όπως το σύγχρονο Resident Evil και το Alan Wake. Η ανησυχία είναι αν αυτή η νέα ρύθμιση κάμερας καθιστά το παιχνίδι πιο τρομακτικό ή όχι. Η αίσθησή μου είναι ότι το remake είναι εξίσου τρομακτικό με το αρχικό παιχνίδι, αν όχι περισσότερο σε ορισμένες στιγμές. Η προοπτική από πάνω του ώμου προσφέρει μεγάλη αίσθηση βάθους, και ακόμη και οι συναντήσεις με κάποιους από τους εχθρούς του παιχνιδιού μπορεί να είναι τρομακτικές όταν σου επιτίθενται ξαφνικά από μια σκοτεινή γωνία.
Με άλλα λόγια, προτιμώ την over-the-shoulder προοπτική του remake, σε σχέση με την ημι-σταθερή κάμερα του αρχικού παιχνιδιού. Παρόλα αυτά, υπάρχει μια μοναδική ποιότητα «found footage» στην αρχική ρύθμιση της κάμερας που εξακολουθεί να είναι πολύ αποτελεσματική, ιδιαίτερα όταν εξερευνάς τα σκοτεινά εσωτερικά του παιχνιδιού.
Gameplay
Οι μάχες στο Remake είναι πιο σωματικές και τα περιβάλλοντα είναι πολύ πιο μεγάλα και πλούσια για να εξερευνηθούν.
Ένα από τα πιο διακριτικά χαρακτηριστικά της τρέχουσας γενιάς που προσφέρει το remake στο PS5 είναι η χρήση του ηχείου του DualSense controller, το οποίο στην ουσία είναι το ραδιοφωνάκι το οποίο σε ενημερώνει για το πόσο κοντά είναι ο εχθρός. Στις περισσότερες περιπτώσεις, παρά τις προειδοποιήσεις, υπάρχουν μερικά jumpscares που λειτουργούν αρκετά καλά.
Μια από τις καλύτερες αλλαγές στο gameplay είναι τα ανανεωμένα bossfights.
Tα ενημερωμένα γραφικά του remake του Silent Hill 2 δεν είναι απλώς καλλωπιστικά· έχουν πραγματική σημασία. Το θέμα δεν είναι ότι οι εχθροί που πετάγονται από τις σκοτεινές γωνιές σου είναι «απεικονισμένοι καλύτερα». Το θέμα είναι ότι επειδή οι εχθροί απεικονίζονται με υψηλότερη πιστότητα, είναι πιο πιστοί στις αρχικές σχεδιαστικές προθέσεις των καλλιτεχνών, γεγονός που καθιστά το παιχνίδι πιο τρομακτικό. Οι σχεδιαστές και οι καλλιτέχνες της Team Silent είχαν περιορισμούς λόγω του υλικού του PS2, ενώ η Bloober Team έχει την ευχέρεια του PS5 και του PC για να εικονογραφήσει τα τρομακτικά τους οράματα με ανατριχιαστική λεπτομέρεια, καθιστώντας το remake οπτικά πιο ελκυστικό σε πολλές πτυχές.
Silent Hill 2 Remake: Η λύση του Coin Puzzle στα Wood Side Apartments
Λέω «σε πολλές» γιατί υπάρχει ένα πράγμα που προτιμώ στην εμφάνιση του αρχικού παιχνιδιού, και είναι η συνολική του τραχύτητα. Υπάρχει κάτι στην πιο “vintage” πλέον, εμφάνιση του PS2 που ενισχύει την δαιμονική, σχεδόν «found footage» αισθητική του παιχνιδιού. Ακόμα και σήμερα, τα γραφικά του αρχικού παιχνιδιού λειτουργούν καλά γιατί φαίνονται κάπως “στοιχειωμένα”.
Τα γραφικά του remake δεν έχουν αυτή τη λειτουργία. Παρά την αηδία της εικόνας στην οθόνη, πρόκειται για ένα κομψό παιχνίδι με την Unreal Engine 5 να κάνει τα μαγικά της. Αλλά αυτό δεν είναι κακό—απλά είναι διαφορετικό. Όλη αυτή η μαγεία της UE5 επιτρέπει στους καλλιτέχνες να δημιουργήσουν μια εκδοχή του Silent Hill που είναι εκστατικά ζωντανή και ατμοσφαιρική.
Η δύναμη του Silent Hill 2 βρίσκεται στην ατμόσφαιρά του, και οι προγραμματιστές έχουν χρησιμοποιήσει την τεχνολογία τους για να κάνουν την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού όσο πιο πλούσια γίνεται.
Τα περιβάλλοντα του παιχνιδιού είναι πραγματικά τρομακτικά, από τα ερειπωμένα διαμερίσματα του Wood Side μέχρι τα σχεδόν απόλυτα σκοτεινά κελιά της φυλακής. Η χρήση του φωτισμού από την Bloober Team είναι εξαιρετική, με τους εχθρούς να καλύπτονται πραγματικά από τη σκιά όταν βυθίζονται σε αυτήν .
Τέλος, όσον αφορά τη μουσική, το αξεπέραστο soundtrack του Akira Yamaoka είναι εκεί, με μερικά πιο φρέσκα κομμάτια, που ωστόσο δεν συγκρίνονται με το soundtrack του αρχικού παιχνιδιού.
Η ποιότητα του πρωτογενούς υλικού οδήγησε με μαθηματική ακρίβεια σε ένα από τα καλύτερα remakes που έχουμε δει. Το αγέραστο σενάριο, η αδιανόητη ατμόσφαιρα, οι αλληγορίες, είναι αυτά που κατατάσσουν το Silent Hill 2 στα καλύτερα παιχνίδια που έχω παίξει στο PS5.