News
Ο δημιουργός του Don’t Look Up ίδρυσε στούντιο κατά των fake news για την κλιματική κρίση

Ο δημιουργός του Don’t Look Up συνεχίζει τον αγώνα του για το κλίμα! Είναι γεγονός πως το Don’t Look Up ήταν μια ταινιάρα που αγαπήσαμε. Ένα από τα στοιχεία που την έκαναν να ξεχωρίσουν είναι το γεγονός ότι αποτελεί ίσως την ταινία που έφερε το κλιματικό storytelling στο προσκήνιο με τον καλύτερο τρόπο!

Η ταινία αποτέλεσε παγκόσμιο φαινόμενο, αποδεικνύοντας πως ο κόσμος διψάει για έργα που επιτέλους θίγουν τον κίνδυνο και το μέγεθος της κλιματικής αλλαγής, ενώ παράλληλα καταχειροκροτήθηκε από την επιστημονική κοινότητα, η οποία αισθάνθηκε επιτέλους ορατή.

Με μια επιτυχία τέτοιου βεληνεκούς στην πλάτη τους, οι δημιουργοί της ταινίας ήρθαν αντιμέτωποι με την επόμενη μέρα, αλλά και την πρόκληση για περισσότερες ταινίες που έχουν κάτι να πουν.

Yellow Dot: Το εγχείρημα του δημιουργού του Don’t Look Up για το κλίμα

Το Don’t Look Up γράφτηκε και σκηνοθετήθηκε από τον πολυβραβευμένο για τις πολιτικά και οικολογικά αιχμηρές ταινίες του, Άνταμ ΜακΚέι. Συμπαραγωγός ήταν η συνεργάτιδά του και ηθοποιός, Στάσι Ρόμπερτς-Στιλ. Μαζί, ίδρυσαν το μη κερδοσκοπικό Yellow Dot Studios, μια δραστική πρωτοβουλία, υπηρετώντας την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης και της ανδράνειας απέναντι στην κλιματική κρίση.

Όπως σημειώνει δημοσίευμα του imagine5.com, η σημασία του ονόματος είναι διττή. Μια κίτρινη κουκκίδα αντιπροσωπεύει τον ήλιο, «ο οποίος αποτελεί τόσο την αιτία των προβλημάτων μας όσο και μια πιθανή λύση», και σηματοδοτεί επίσης ένα κίτρινο φανάρι – που μας προειδοποιεί να κόψουμε ταχύτητα πριν γίνει κόκκινο.

Το 2022, ο ΜακΚέι έστειλε στον Ρόμπερτς-Στιλ «ένα σενάριο για μια αστεία ιδέα». Τον ρώτησε αν θα μπορούσε να τα μετατρέψει σε ένα κλιπ και εκείνος είπε ναι. Έφτιαξε γρήγορα το βίντεο και το ανέβασε στο X.

Επρόκειτο για μια διαφήμιση-παρωδία της Chevron, μιας αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας πετρελαίου. Το κλιπ περιείχε όλες τις κλισέ και συγκινητικές εικόνες που συναντώνται τα εταιρικά διαφημιστικά κλιπ, αλλά αντί να περιλαμβάνει το γνωστό οικολογικο «πλυντήριο», ο αφηγητής με τη φωνή του τραγουδούσε μια ασυνήθιστα ειλικρινή μελωδία.

Σε κάποιο σημείο καυχιόταν ότι «οι άνθρωποι της Chevron, δεν δίνουν δεκάρα για εσάς, τα παράξενα παιδιά σας ή τον ηλίθιο σκύλο σας» και ότι έχουν «δισεκατομμύρια δολάρια για να πληρώσουν για διαφημιστικό χρόνο, φτηνά πλάνα και μαλακία μουσική, όλα αυτά για να σας νανουρίσουν σε μια κατατονική κατάσταση που θα σας κάνει να ξεχάσετε ένα μοναδικό γεγονός: η Chevron σας δολοφονεί ενεργά κάθε μέρα».

Όσο για το Yellow Dot, «θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε ενάντια στην παραπληροφόρηση των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών με κάποια γνωστά πρόσωπα και κάποια καινούργια», λέει η Ρόμπερτς-Στιλ, «και επεκτείνουμε τις ιστορίες μας γύρω από την κατανάλωση λιγότερου κρέατος και τον ακτιβισμό. Γυρίσαμε επίσης έναν δοκιμαστικό πιλότο της εκπομπής μας, The Climate Report… Η εκπομπή επικεντρώνεται στις ειδήσεις για το κλίμα, τις οποίες τα μέσα ενημέρωσης δεν αναφέρουν».

Οι εταιρείες ορυκτών καυσίμων μπορεί να έχουν δισεκατομμύρια να ξοδέψουν για να σας πείσουν ότι το σπίτι σας δεν καίγεται, αλλά οι όμοιοι της Yellow Dot είναι αποφασισμένοι να κινητοποιήσουν δισεκατομμύρια πολίτες που όντως νοιάζονται για εσάς, τα παιδιά σας και τον σκύλο σας.