Pop Culture
Ο "μπαμπάς" του Super Mario, κύριος Μιγιαμότο

Ο Super Mario, δημιούργημα του κύριου Μιγιαμότο, που έγινε ο super star της ποπ κουλτούρας, έχει τη δική του ιστορία.

“Πολλοί συμφοιτητές μου έψαχναν να βρουν δουλειά σε εταιρείες που κατασκεύαζαν αυτοκίνητα ή ηλεκτρικές συσκευές. Εγώ, όμως, ήθελα να δημιουργήσω κάτι διαφορετικό, κάτι ασυνήθιστο. Έτσι βρέθηκα τελικά στη Nintendo”

Με αυτά τα λόγια, ο Σιγκέρου Μιγιαμότο, ο «πατέρας» του Mario, εξήγησε στον Guardian πώς από φοιτητής Βιομηχανικού Σχεδίου στο Κολλέγιο Τέχνης Καναζάουα τη δεκαετία του 1970, κατέληξε στη διάσημη εταιρεία video games.

Ο “μπαμπάς” του Mario, κύριος Μιγιαμότο

Ο 72χρονος σήμερα Μιγιαμότο δημιούργησε τον πιο αναγνωρίσιμο χαρακτήρα video games στην ιστορία, εμπνεόμενος τον αγαπημένο μας υδραυλικό και σχεδιάζοντας τη θρυλική σειρά παιχνιδιών Mario. Αυτά τα παιχνίδια έχουν καταφέρει να γίνουν λατρεία για εκατομμύρια gamers κάθε ηλικίας, ενώ το franchise έχει σημειώσει ρεκόρ πωλήσεων, ξεπερνώντας τα 870 εκατομμύρια αντίτυπα από το 1981 μέχρι σήμερα.

Ο Σιγκέρου Μιγιαμότο, από μικρή ηλικία, είχε ταλέντο στο να ζωγραφίζει σκίτσα και του άρεσε να εξερευνά τα φυσικά τοπία γύρω από το σπίτι του. Κάποτε είχε ανακαλύψει μια σπηλιά και, μετά από μέρες δισταγμού, μπήκε μέσα. Αυτές οι εξορμήσεις του στην εξοχή του Κιότο ενέπνευσαν την μετέπειτα δουλειά του, κυρίως στο The Legend of Zelda.

Το 1977, έχοντας αποκτήσει πτυχίο στον βιομηχανικό σχεδιασμό, ο Σιγκέρου Μιγιαμότο γνώρισε τον Χιρόσι Γιαμαούτσι, πρόεδρο της Nintendo και φίλο της οικογένειάς του. Εκείνη την εποχή, η Nintendo ειδικευόταν στα παιχνίδια καρτών Hanafuda.

Hanafuda πρώτο παιχνίδι nintendo
Hanafuda. To πρώτο προϊόν που σχεδίασε η Nintendo, πίσω στο μακρινό 1889

Σε ηλικία 24 ετών, ο Μιγιαμότο ήταν πλέον εργαζόμενος στη Nintendo. Η πρώτη του αποστολή ήταν να δημιουργήσει τον σχεδιασμό του εξωτερικού περιβλήματος για το παιχνίδι οδήγησης Color TV Racing 112, που κυκλοφόρησε το 1978.

Το 1979, ο Μιγιαμότο ανέλαβε τον σχεδιασμό των περιβλημάτων για τα arcade παιχνίδια Sheriff και Radar Scope.

Το 1980, η θυγατρική της Nintendo, Nintendo of America, βρισκόταν σε αναζήτηση ενός παιχνιδιού που θα την καθιέρωνε στην ανταγωνιστική αγορά των arcade παιχνιδιών. Ο πρόεδρος της εταιρείας, Μινόρου Αρακάουα, είχε επενδύσει σε μεγάλο αριθμό μονάδων του παιχνιδιού Radar Scope, το οποίο όμως απέτυχε εμπορικά. Για να αξιοποιηθούν τα μηχανήματα arcade που είχαν ήδη κατασκευαστεί, ο Χιρόσι Γιαμαούτσι ανέθεσε στον Μιγιαμότο τη δημιουργία ενός νέου παιχνιδιού.

Το 1981, ο Μιγιαμότο, σε συνεργασία με τους μηχανικούς της Nintendo στην Ιαπωνία, ανέπτυξε το Donkey Kong, που γνώρισε τεράστια επιτυχία. Στο παιχνίδι αυτό, ο Μιγιαμότο παρουσίασε και τον Mario, αρχικά γνωστό ως Jumpman.


Η πρώτη εμφάνιση του Mario

Ο θρυλικός Mario έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο arcade παιχνίδι Donkey Kong το 1981, ενώ το πρώτο Mario Bros. κυκλοφόρησε το 1983.


To succes story

Ο Μιγιαμότο, όπως τον περιγράφει ο Guardian, είναι φιλικός και ενθουσιώδης, αλλά ταυτόχρονα πιο μετρημένος από ό,τι θα περίμενε κανείς για έναν από τους πιο διάσημους δημιουργούς παιχνιδιών στον κόσμο.

Αν και δεν αγαπά την προβολή, η επιρροή του είναι αδιαμφισβήτητη. Από φοιτητής, ονειρευόταν να ασχοληθεί με το manga, όμως το πάθος του για τα video games τον οδήγησε σε έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο.

«Πέρασα ατελείωτες ώρες παίζοντας video games σε στέκια της εποχής. Όταν μου δόθηκε η ευκαιρία, δημιούργησα το Donkey Kong και από τότε ο σχεδιασμός παιχνιδιών έγινε η καριέρα μου», αναφέρει στον Guardian.

Γιατί ο Super Mario είναι υδραυλικός; 

Σύμφωνα με μια συνέντευξή του, ο Σιγκέρου Μιγιαμότο, ανέφερε ότι αποφάσισε να δώσει στον πρωταγωνιστή του την ιδιότητα του υδραυλικού επειδή το παιχνίδι διαδραματίζεται σε υπόγειες σήραγγες και σκέφτηκε ότι ένας υδραυλικός θα ήταν ο πιο κατάλληλος χαρακτήρας για αυτό το περιβάλλον.

Ανέφερε επίσης ότι ήθελε να δημιουργήσει έναν προσιτό χαρακτήρα και ένας υδραυλικός φαινόταν κατάλληλος για να υπηρετήσει αυτόν τον σκοπό. Επιπλέον, ο Μιγιαμότο ανέφερε ότι άντλησε έμπνευση από τις δικές του εμπειρίες μεγαλώνοντας σε μια μικρή πόλη, όπου έβλεπε συχνά υδραυλικούς να φτιάχνουν σωλήνες και να εργάζονται σε άλλες εργασίες συντήρησης του σπιτιού.

 

Δείτε ακόμη:

Τατάμι: Πολιτικό θρίλερ με μια τζουντόκα και τον αγώνα της ζωής της


«Οι ανθρώπινες ιστορίες αφορούν πάντα τον θάνατο» – Πώς γράφτηκε Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών