Pop Culture
«Οδύσσεια» του Κρίστοφερ Νόλαν: Πώς είναι πρακτικά να γυρίζεις ταινία σε ΙΜΑΧ;

Η «Οδύσσεια» του Κρίστοφερ Νόλαν είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία στην ιστορία που γυρίστηκε εξ ολοκλήρου με φιλμ IMAX. Μέχρι σήμερα, οι περισσότερες παραγωγές χρησιμοποιούσαν τις κάμερες IMAX μόνο για επιλεγμένες σκηνές, καθώς οι τεχνικές δυσκολίες ήταν μεγάλες.

@h_for_hatz

Η Οδύσσεια του Νόλαν είναι η πρώτη ταινία που γυρίζεται εξ ολοκλήρου σε ΙΜΑΧ και αυτό… μόνο εύκολο δεν ήταν. 🎥 εσύ ανυπομονείς να τη δεις; #οδυσσεια #odyssey #nolan #movietok #ταινιες

♬ πρωτότυπος ήχος – h_for_hatz

Το φιλμ IMAX προσφέρει έως και τρεις φορές υψηλότερη ποιότητα εικόνας σε σχέση με το συμβατικό ψηφιακό φορμά, αποτυπώνοντας πολύ περισσότερη λεπτομέρεια. Όταν προβάλλεται σε αίθουσα IMAX, η εικόνα αποκτά μεγαλύτερη κλίμακα, και εξαιρετική ευκρίνεια.
Η παραγωγή ομως αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις. Οι κάμερες IMAX μπορούν να καταγράψουν μόλις δυόμισι λεπτά υλικού πριν χρειαστεί αλλαγή φιλμ, επειδή το φορμά είναι πολύ μεγαλύτερο από το συμβατικό. Επιπλέον, ο μηχανισμός τους είναι τόσο θορυβώδης που μέχρι πρόσφατα θεωρούνταν αδύνατη η λήψη σκηνών με διάλογο χωρίς προβλήματα στον ήχο.
Για να γίνει εφικτό το εγχείρημα, η IMAX σχεδίασε ειδικά για την παραγωγή μια ηχομονωτική θήκη για τις κάμερες. Η κατασκευή ήταν ογκώδης, ζύγιζε πολλα κιλά και απαιτούσε ειδικό εξοπλισμό μεταφοράς, όμως επέτρεψε για πρώτη φορά την ολοκλήρωση μιας ολόκληρης ταινίας σε φιλμ IMAX.
sτο post production Το φιλμ συναρμολογήθηκε στο χέρι, με κάθε κόψιμο της ταινίας να γίνεται χειροκίνητα, ενώ η χρωματική διόρθωση έγινε φωτοχημικά, με φίλτρα και δοκιμαστικές εκτυπώσεις αντί για ψηφιακό color grading.
Ο Νόλαν υποστηρίζει ότι το αναλογικό φιλμ παραμένει το κορυφαίο μέσο απεικόνισης, καθώς προσφέρει σχεδόν άπειρες χρωματικές διαβαθμίσεις και αποδίδει την εικόνα με τρόπο που προσεγγίζει περισσότερο από κάθε άλλη τεχνολογία τον τρόπο με τον οποίο βλέπει το ανθρώπινο μάτι. οπωσ ολα δειχνουν η οδυσεια θα ειναι ενα φιλμ εντυπωσιακο, που ομοιο του μπορει και να μην εχουμε ξαναδει. γραψε μου στα σχολια αν ανυπομονεις να τη δεις – πλιζ μη μου γραψεις για την λουπιτα νιογκο λιγο ελεος – και κανε φολλου για περισσοτερα.